Schoolbreed

Op Obs Noorderbreedte wordt ook aandacht besteed aan de volgende vakken, die bijdragen aan de persoonlijke ontwikkeling van leerlingen:

• Wetenschap en techniek:
    De school biedt voor alle leerlingen wetenschap en techniek aan middels 10x per jaar Mad Science als aanvulling op de Blink thema’s.
    Daarnaast bezoeken de groepen 6 tot en met 8 een aantal keer per jaar het technieklokaal Tech4Fun, gekoppeld aan de Winkler Prins in Veendam. Leerlingen leren hier omgaan met machines en werken met verschillende materialen.
  • Verkeer:
    Verkeerswijzer Groningen heeft een verkeerseducatieprogramma samengesteld, waaruit door de school een keuze wordt gemaakt. U kunt hierbij denken aan een voorlichting dode hoek bij vrachtwagens of een les, waarbij de leerlingen worden gewezen op het gevaar dat het gebruik van een mobieltje in het verkeer met zich meebrengt.
  • Cultureel erfgoed:
    Ieder schooljaar vinden er activiteiten plaats met betrekking tot cultuur en cultureel erfgoed. Ook maakt de school gebruik van het aanbod van Culturele Mobiliteit, waarbij groepen met georganiseerd vervoer naar een musea of erfgoedinstelling in Groningen gaan.
    Wanneer het aanvullend is op het thema van Blink kan een groep naar een voorstelling in Van Beresteyn gaan. Deze voorstelling kan een muzikaal, vertellend of dans karakter hebben;
  • Expressie:
    Hieronder wordt verstaan tekenen en handvaardigheid, waarbij de onderwerpen voor deze vakken voortkomen uit de thema’s en projecten waar de leerlingen mee werken en uit vaste feesten, zoals bijvoorbeeld kerst;
  • Drama:
    Groep 8 voert als afsluitproject van de basisschool een musical op in Van Beresteyn.